Freelance schrijvers gezocht Tekstsbureau gezocht

Schrijversblog

Hier bieden wij je het laatste nieuws van Schrijversplaza en de tekstwereld in het algemeen.

Portfolio Schrijversplaza online

Portfolio Schrijversplaza online Het portfolio van Schrijversplaza staat nu ook online. Kijk alvast voor welke inspirerende organisaties wij mochten schrijven. Het portfolio wordt binnenkort uitgebreid met meerdere teksten en voorbeelden. Alle soorten teksten Schrijversplaza schrijft allerlei soorten teksten; van publieke jaarverslagen tot vlotte teksten voor webshops. Onze schrijvers zijn dan ook van alle markten thuis.…

Lezen »

Content is King, Google is God

Content is king, Google is God Wie zich verdiept in SEO en tekst, ziet vaak de term ‘content is king’ voorbijkomen. De inhoud van teksten en berichten zijn het belangrijkste ingrediënt om goed gevonden te worden in zoekmachines. Daarnaast is een sterke inhoud altijd relevant voor je bezoekers. Daarom staan we nog steeds achter deze…

Lezen »
20 content marketing tips voor marketeers

20 content marketing tips voor marketeers

20 content marketing tips voor marketeers Content marketing is een groot deel van de online marketing geworden. Het is hét ideale middel om het juiste publiek te trekken en de juiste betrokkenheid voor elkaar te krijgen. Dit betekent ook dat steeds meer bedrijven aan content marketing doen, waardoor het steeds moeilijker wordt boven het geweld…

Lezen »

Schrijversplaza – terugblik op een succesvol 2016

Schrijversplaza – terugblik op een succesvol 2016 We kijken terug op een succesvol jaar voor Schrijversplaza. En niet alleen voor ons, maar vooral voor onze opdrachtgevers – zij zien hun bezoekersaantallen en de interesse in hun onderneming stijgen. Dankzij nieuwe webteksten, productteksten, persberichten en mailingen zijn zij beter zichtbaar voor hun doelgroep. En daar zijn…

Lezen »
Interview? Vermijd deze valkuilen

Ga je interviewen? Vermijd deze valkuilen

Lezen »
9 simpele tips voor het schrijven van webteksten

9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 2

9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 2 Het is een veelvoorkomende fout; zelfs ervaren webschrijvers maken hem. Wanneer je jouw webteksten schrijft, waar denk je dan aan? Heb je een potentiële klant in je hoofd? En vraag je je wel eens af waarom iemand naar jouw tekst heeft doorgeklikt? Dat…

Lezen »
9 tips voor schrijven van overtuigende webteksten

9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 1

9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 1 Het is een veelvoorkomende fout; zelfs ervaren webschrijvers maken hem. Bij het schrijven van je webteksten, waar denk je dan aan? Heb je een potentiële klant in je hoofd? En vraag je je wel eens af waarom iemand naar jouw tekst heeft doorgeklikt?…

Lezen »
het woord er is een er-gernis

Er-gernis

Er-gernis Het woordje er wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. Toegegeven, wij maken ons daar ook wel eens schuldig aan. Het is echter vaak helemaal niet nodig. Maar wanneer gebruik je het woord er dan wel in een zin? En wanneer is het simpelweg overbodig of zelfs irritant? Vaagtaal Veel zinnen met het…

Lezen »
vousvoyeren of tutoyeren

Vousvoyeren of tutoyeren? Wij kiezen voor het laatste

Vousvoyeren of tutoyeren? Wij kiezen voor het laatste De oplettende lezer heeft het waarschijnlijk al gezien: sinds deze week hebben we de toon van onze website geheel overgezet naar informele teksten waarin we tutoyeren. Waarom spreken we jou nu aan met jij en je? En wat is de beste keus voor je eigen website? Dichterbij…

Lezen »
Valkuilen van intelligente tekstschrijvers

Valkuilen van intelligente tekstschrijvers

Valkuilen van intelligente tekstschrijvers Veel tekstschrijvers zijn hoog opgeleid. Hun gevoel voor taal is goed en ze kunnen uitstekend overweg met de regels van de Nederlandse taal. Ook hebben zij vaak aan een half woord genoeg. En als dat niet het geval is, gaan ze net zo lang door tot ze het onderwerp in de…

Lezen »
7 soorten content voor meer bezoekers

7 soorten content voor meer bezoekers op je website

7 soorten content voor meer bezoekers op je website Als je al een lange tijd actief bent in de content marketing, dan weet je hoe frustrerend een writer’s block kan zijn. Je moet nieuw en innovatief materiaal publiceren, maar je hoofd werkt gewoon niet mee. Dit komt vrij vaak voor als je bedenkt dat content…

Lezen »
De grootste conversiekiller van uw webtekst

De grootste conversiekiller van je webtekst…

De grootste conversiekiller van je webtekst En hoe je deze conversiekiller eigenhandig verslaat Wat zorgt ervoor dat mensen bijna iets kopen? Waarom komen ze een heel eind, maar halen ze op het laatste moment hun winkelwagentje toch weer leeg? Wat maakt dat ze naar je landingspagina staren, willen hebben wat je aanbiedt, maar uiteindelijk toch…

Lezen »
content marketing vs ondernemers - 3 fabels

Content marketing vs kleine ondernemers – 3 fabels

Content marketing vs kleine ondernemers – 3 fabels Laat jij je tegenhouden om te beginnen met content marketing? Denk je dat jouw bedrijf te klein is? En je marketingbudget te mager? Of dat je er toch niet tussen komt om mee te dingen naar topposities? Dan sla je de plank volledig mis. Juist de kleine…

Lezen »
Word-vrienden-met-uw-lezer

Het beste schrijfadvies voor een overtuigende tekst

Word goede vrienden met je lezers Deze gouden tip vind je in ‘How to win friends and influence people’, geschreven door Dale Carnegie. Het boek verscheen in 1937, maar heeft niets aan waarde ingeboet. Sterker nog: voor iedereen die wil overtuigen is dit Amerikaanse hulpboek verplichte kost. Dus stof dit klassieke werkje af en geef…

Lezen »
btw tarief tekstschrijvers

Btw-tarief voor tekstschrijvers, een uitleg

Btw-tarief voor tekstschrijvers, een uitleg Als je een tekstschrijver bent, is het belangrijk om je administratie goed op orde te houden. Daar heb je veel voordeel van als je weer de belastingaangifte doet. Het is daarom goed om je uren bij te houden die je besteedt aan teksten. Tekstschrijvers hebben soms tarieven per uur, maar…

Lezen »
advertorials schrijven

Advertorial schrijven – behaal het maximale resultaat!

Advertorial schrijven – behaal het maximale resultaat! Veel media bieden de mogelijkheid om een advertorial te schrijven in plaats van een reguliere advertentie. Dat levert vaak meer aandacht op voor het artikel, terwijl je in een krant of tijdschrift mooiere kwaliteitscontent kan aanbieden. Een advertorial is een advertentie geschreven als artikel. De opmaak wekt de…

Lezen »
de engelse taal is een handige tool

Waarom de Engelse taal soms een handige tool is

Waarom de Engelse taal soms een handige tool is Veel tekstschrijvers voeren een haatcampagne tegen Engelse begrippen in Nederlandstalige teksten. Er is zeker wat te zeggen voor taalpuristen. De Nederlandse taal is prachtig en heeft nauwelijks leenwoorden nodig als shoppen, awesome en spoiler alert. Het is toch voldoende om te zeggen dat het te gek…

Lezen »
taalniveau doelgroep

Kies het juiste taalniveau voor je doelgroep

Kies het juiste taalniveau voor je doelgroep Met een ingewikkelde tekst vol technische specificaties overtuig je geen klanten die gewoon op zoek zijn naar een elektrisch speelgoedautootje voor hun kind. Dat hoeven we jou niet uit te leggen. Maar het is verrassend om te zien hoeveel bedrijven toch moeite hebben om goed aan te sluiten…

Lezen »
unieke-productteksten-webshop

Webshops vallen meer op met unieke productteksten

Laat je webshop opvallen met unieke productteksten Het is steeds eenvoudiger om een webshop te starten. Maar het blijft een uitdaging om voldoende bezoekers naar je online winkel te halen. Er zijn steeds meer concurrenten, waardoor het lastiger is om op te vallen tussen de zoekresultaten. Hoe krijg je dan toch meer potentiële klanten naar…

Lezen »
het geheim van SEO

Het geheim van SEO, wat is dat eigenlijk?

Het geheim van SEO, wat is dat eigenlijk? Laten wij het maar onthullen dan, niemand anders doet het tenslotte. Wat is het geheim van Search Engine Optimization? Het antwoord is schokkend, hou je vast, komt ‘ie: niemand weet het precies. De theorieën op internet over wat goede SEO is, over wat je ab-so-luut niet moet…

Lezen »