Blog
5 manieren om je blog met een knaller te beginnen
5 manieren om je blog met een knaller te beginnen Zo, je blog is af. Leuke inhoud, goed opgebouwd, call to action erin. Nu die knallende opening nog. Lastig! De inleiding is de plaats van je verhaal waar je de aandacht pakt van je publiek en kort informeert waar de blog over gaat. Hier zijn…
Lees meerPortfolio Schrijversplaza online
Portfolio Schrijversplaza online Het portfolio van Schrijversplaza staat nu ook online. Kijk alvast voor welke inspirerende organisaties wij mochten schrijven. Het portfolio wordt binnenkort uitgebreid met meerdere teksten en voorbeelden. Alle soorten teksten Schrijversplaza schrijft allerlei soorten teksten; van publieke jaarverslagen tot vlotte teksten voor webshops. Onze schrijvers zijn dan ook van alle markten thuis.…
Lees meerContent is King, Google is God
Content is king, Google is God Wie zich verdiept in SEO en tekst, ziet vaak de term ‘content is king’ voorbijkomen. De inhoud van teksten en berichten zijn het belangrijkste ingrediënt om goed gevonden te worden in zoekmachines. Daarnaast is een sterke inhoud altijd relevant voor je bezoekers. Daarom staan we nog steeds achter deze…
Lees meer20 content marketing tips voor marketeers
20 content marketing tips voor marketeers Content marketing is een groot deel van de online marketing geworden. Het is hét ideale middel om het juiste publiek te trekken en de juiste betrokkenheid voor elkaar te krijgen. Dit betekent ook dat steeds meer bedrijven aan content marketing doen, waardoor het steeds moeilijker wordt boven het geweld…
Lees meerSchrijversplaza – terugblik op een succesvol 2016
Schrijversplaza – terugblik op een succesvol 2016 We kijken terug op een succesvol jaar voor Schrijversplaza. En niet alleen voor ons, maar vooral voor onze opdrachtgevers – zij zien hun bezoekersaantallen en de interesse in hun onderneming stijgen. Dankzij nieuwe webteksten, productteksten, persberichten en mailingen zijn zij beter zichtbaar voor hun doelgroep. En daar zijn…
Lees meerGa je interviewen? Vermijd deze valkuilen
Ga je interviewen? Vermijd deze valkuilen Iedere tekstschrijver loopt er wel eens tegenaan: je houdt een interview met iemand, maar het gesprek loopt niet zo lekker. Je krijgt maar niet de antwoorden die je nodig hebt voor goede quotes. Bovendien heb je niet de hele dag de tijd, want vanmiddag moet de tekst aangeleverd worden.…
Lees meer9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 2
9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 2 Het is een veelvoorkomende fout; zelfs ervaren webschrijvers maken hem. Wanneer je jouw webteksten schrijft, waar denk je dan aan? Heb je een potentiële klant in je hoofd? En vraag je je wel eens af waarom iemand naar jouw tekst heeft doorgeklikt? Dat…
Lees meer9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 1
9 simpele tips voor het schrijven van overtuigende webteksten – deel 1 Het is een veelvoorkomende fout; zelfs ervaren webschrijvers maken hem. Bij het schrijven van je webteksten, waar denk je dan aan? Heb je een potentiële klant in je hoofd? En vraag je je wel eens af waarom iemand naar jouw tekst heeft doorgeklikt?…
Lees meerEr-gernis
Er-gernis Het woordje er wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. Toegegeven, wij maken ons daar ook wel eens schuldig aan. Het is echter vaak helemaal niet nodig. Maar wanneer gebruik je het woord er dan wel in een zin? En wanneer is het simpelweg overbodig of zelfs irritant? Vaagtaal Veel zinnen met het…
Lees meerVousvoyeren of tutoyeren? Wij kiezen voor het laatste
Vousvoyeren of tutoyeren? Wij kiezen voor het laatste De oplettende lezer heeft het waarschijnlijk al gezien: sinds deze week hebben we de toon van onze website geheel overgezet naar informele teksten waarin we tutoyeren. Waarom spreken we jou nu aan met jij en je? En wat is de beste keus voor je eigen website? Dichterbij…
Lees meer