Spring naar content

Valkuilen van intelligente tekstschrijvers

Valkuilen-van-intelligente-tekstschrijvers

Valkuilen van intelligente tekstschrijvers Veel tekstschrijvers zijn hoog opgeleid. Hun gevoel voor taal is goed en ze kunnen uitstekend overweg met de regels van de Nederlandse taal. Ook hebben zij vaak aan een half woord genoeg. En als dat niet het geval is, gaan ze net zo lang door tot ze het onderwerp in de…

Lees meer

7 soorten content voor meer bezoekers op je website

7-soorten-content-voor-meer-bezoekers

7 soorten content voor meer bezoekers op je website Als je al een lange tijd actief bent in de content marketing, dan weet je hoe frustrerend een writer’s block kan zijn. Je moet nieuw en innovatief materiaal publiceren, maar je hoofd werkt gewoon niet mee. Dit komt vrij vaak voor als je bedenkt dat content…

Lees meer

De grootste conversiekiller van je webtekst…

De-grootste-conversiekiller-van-uw-webtekst

De grootste conversiekiller van je webtekst En hoe je deze conversiekiller eigenhandig verslaat Wat zorgt ervoor dat mensen bijna iets kopen? Waarom komen ze een heel eind, maar halen ze op het laatste moment hun winkelwagentje toch weer leeg? Wat maakt dat ze naar je landingspagina staren, willen hebben wat je aanbiedt, maar uiteindelijk toch…

Lees meer

Content marketing vs kleine ondernemers – 3 fabels

content-marketing-kleine-ondernemers

Content marketing vs kleine ondernemers – 3 fabels Laat jij je tegenhouden om te beginnen met content marketing? Denk je dat jouw bedrijf te klein is? En je marketingbudget te mager? Of dat je er toch niet tussen komt om mee te dingen naar topposities? Dan sla je de plank volledig mis. Juist de kleine…

Lees meer

Het beste schrijfadvies voor een overtuigende tekst

Word-vriendjes-met-uw-lezer

Word goede vrienden met je lezers Deze gouden tip vind je in ‘How to win friends and influence people’, geschreven door Dale Carnegie. Het boek verscheen in 1937, maar heeft niets aan waarde ingeboet. Sterker nog: voor iedereen die wil overtuigen is dit Amerikaanse hulpboek verplichte kost. Dus stof dit klassieke werkje af en geef…

Lees meer

Btw-tarief voor tekstschrijvers, een uitleg

btw-tarieven-tekstschrijvers

Btw-tarief voor tekstschrijvers, een uitleg Als je een tekstschrijver bent, is het belangrijk om je administratie goed op orde te houden. Daar heb je veel voordeel van als je weer de belastingaangifte doet. Het is daarom goed om je uren bij te houden die je besteedt aan teksten. Tekstschrijvers hebben soms tarieven per uur, maar…

Lees meer

Advertorial schrijven – behaal het maximale resultaat!

advertorial-schrijven

Advertorial schrijven – behaal het maximale resultaat! Veel media bieden de mogelijkheid om een advertorial te schrijven in plaats van een reguliere advertentie. Dat levert vaak meer aandacht op voor het artikel, terwijl je in een krant of tijdschrift mooiere kwaliteitscontent kan aanbieden. Een advertorial is een advertentie geschreven als artikel. De opmaak wekt de…

Lees meer

Waarom de Engelse taal soms een handige tool is

verengelsing

Waarom de Engelse taal soms een handige tool is Veel tekstschrijvers voeren een haatcampagne tegen Engelse begrippen in Nederlandstalige teksten. Er is zeker wat te zeggen voor taalpuristen. De Nederlandse taal is prachtig en heeft nauwelijks leenwoorden nodig als shoppen, awesome en spoiler alert. Het is toch voldoende om te zeggen dat het te gek…

Lees meer

Kies het juiste taalniveau voor je doelgroep

taalniveau-doelgroep

Kies het juiste taalniveau voor je doelgroep Met een ingewikkelde tekst vol technische specificaties overtuig je geen klanten die gewoon op zoek zijn naar een elektrisch speelgoedautootje voor hun kind. Dat hoeven we jou niet uit te leggen. Maar het is verrassend om te zien hoeveel bedrijven toch moeite hebben om goed aan te sluiten…

Lees meer

Webshops vallen meer op met unieke productteksten

webshop-unieke-productteksten

Laat je webshop opvallen met unieke productteksten Het is steeds eenvoudiger om een webshop te starten. Maar het blijft een uitdaging om voldoende bezoekers naar je online winkel te halen. Er zijn steeds meer concurrenten, waardoor het lastiger is om op te vallen tussen de zoekresultaten. Hoe krijg je dan toch meer potentiële klanten naar…

Lees meer