Spring naar content

Tangential content

tangential-content

De voordelen van tangential content

Stel, je verkoopt vlooienbanden voor honden. Je wilt graag wekelijks nieuwe content op je website plaatsen. Dat trekt immers vaste en nieuwe bezoekers en heeft een goede invloed op de conversie. Maar na een tijdje kom je tot de conclusie dat je alles dat je kan vertellen over vlooienbanden wel verteld hebt. Wat nu?

Besluit je te stoppen met het plaatsen van nieuwe content? Ga je al gebruikte onderwerpen recyclen in een nieuw jasje? Of ga je op zoek naar nieuwe terreinen die je kan verkennen? Er van uit gaande dat je graag nieuwe bezoekers wil blijven trekken, vaste klanten bij je wilt houden en je conversies op peil wilt houden, kijk je achter Deur Nummer twee. En wat vind je daar? Tangential content.

Wat is tangential content?

Voor je het kan gebruiken wil je graag weten wat het is. Vraag je het aan Google Translate, dan krijg je 'tangentiele inhoud'. Waar niemand veel wijzer van wordt. Volgens de encyclopedie betekent tangentieel 'samenhangend met'. En daar kunnen we al wat meer mee. Tangential content is dus content over een onderwerp dat zijdelings, maar niet rechtstreeks verband houdt met jouw business. De truc is in de tekst goed duidelijk te maken wat het verband is tussen de content en jouw business.

Een reisbureau dat een blog post over de meest fotogenieke locaties in Spanje bijvoorbeeld. Een hovenier die iets plaatst over de samenhang tussen een droge, warme zomer en het bruin worden van coniferen. Of, om terug te komen op de vlooienbanden, een artikel over de invloed van het aanzetten van de centrale verwarming op het kriebelende, springende ongedierte.

Wanneer gebruik je tangential content?

Je kan tangential content (nuttig) gebruiken voor verschillende doeleinden.

  1. Om een breder publiek te trekken of bewustwording rond een onderwerp te creëren. Een tekst over de invloed van warmte op vlooieneitjes spreekt ook mensen aan die geen belangstelling hebben voor een hondenvlooienband. Bijvoorbeeld omdat ze een kat hebben, of omdat ze de hond van de buren vaak uitlaten maar het dier zelf niet in huis willen.
  2. Om breder te mikken op platformen die de content willen delen, waardoor je meer kan linkbuilden. Er zijn meer mensen die last hebben van vlooien in huis dan mensen die een vlooienband willen kopen. Dus heeft eerste een bredere doelgroep, en is daarmee interessanter voor derde partijen om te gebruiken.
  3. Je creëert emotionele content. Een vlooienband is een tamelijk 'saai' onderwerp waar mensen niet snel iets bij voelen. Maar het schrijven over de ziektes die vlooien met zich mee kunnen brengen en wat de gevolgen daarvan zijn voor een dier, daar voelen mensen wel iets bij. En emotie verkoopt.

Wat zijn de voordelen van tangential content?

  • Je bereikt een aanzienlijk bredere doelgroep
  • Je content wordt via meer platforms gedeeld
  • Je krijgt meer likes en wordt beter deelbaar op social media
  • Je hebt meer onderwerpen om over te schrijven en posten
  • Je kan sneller en eenvoudiger inspelen op actuele thema's

'Broaden your view' en ga ook over op tangential content!
Heb je moeite met het vinden van de juiste onderwerpen, vind je het lastig iets op papier te zetten of twijfel je over wat je geschreven hebt? Wij gaan graag voor je aan de slag!

Lastig deze elementen samen te laten smelten tot een mooie tone of voice of twijfels over het resultaat? Schrijversplaza helpt je graag verder!