Waarom je het schrijven van teksten voor je website het beste kunt uitbesteden
Waarom je het schrijven van teksten voor je website het beste kunt uitbesteden
Je runt een bedrijf, en kent jouw business door en door. Je bent een expert op jouw vakgebied. Je weet waar je het over hebt en hoe je je werk moet doen. Dus waarom zou je iemand van buitenaf moeten inhuren om inhoud voor je website te schrijven? Nou, daarvoor zijn verschillende goede redenen.
Je kan je werkgebied wel kennen, maar dat betekent niet dat je ook een goede schrijver bent.
Als je je expertise met schrijven niet helemaal kan uiten, weet niemand hoe goed je bent in jouw vakgebied. En of het eerlijk en accuraat is of niet, mensen beoordelen algemene intelligentie vaak via zijn of haar schrijfwijze. Dus als jouw website vol zit met schrijffouten, verkeerde grammatica, onjuist woordgebruik of andere problemen, zal je bedrijf in zijn geheel worden gezien als minder competent en professioneel.
Inhoud schrijven is tijdrovend.
Het schrijven van inhoud voor de pagina’s voor je website, het schrijven van blogs over het bedrijf, en het up-to-date houden van de website kost veel tijd en moeite. Je moet jouw bedrijf leiden en schrijven kost tijd. Tijd die je misschien niet hebt of beter kunt besteden aan de producten en/of services die jouw bedrijf biedt.
Search Engine Optimization (SEO) is een vak op zich.
Professionele contentschrijvers zijn getraind om te weten wat ze moeten schrijven om een bedrijf zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te krijgen. Dit vereist speciale kennis over hoe zoekmachines zoals Google websites evalueren op relevantie. En aangezien de ‘regels’ voor Search Engine Optimization vaak veranderen, moet de inhoud vaak worden veranderd en geüpdatet om goed te blijven werken. Jij kent jouw bedrijf, maar hebt waarschijnlijk niet de tijd of energie om up-to-date te blijven met de veranderende regels op het gebied van SEO, en om je website aan te passen aan alle veranderingen.
Voor mensen in het bedrijf is het soms moeilijk om dingen te zien vanuit de ogen van potentiële klanten.
De eerste regel voor schrijven is om je publiek te kennen. En terwijl je misschien weet dat jouw bedrijf alles is wat de klanten nodig hebben, moet je dat nog wel op een goede manier kunnen uitleggen om ze te overtuigen. Iemand die getraind is in het schrijven van content, kan op dit gebied beter werk leveren vanuit het oogpunt van een potentiële klant.