Freelance schrijvers gezocht Tekstsbureau gezocht

Blogmanagement

Elke serieuze website heeft een pagina waar nieuws wordt gedeeld.

Blogmanagement

Levert je blog niet op wat jij ervan verwacht? Of ben je nog niet begonnen met bloggen? Heb je geen tijd voor het verzinnen van interessante onderwerpen die vervolgens ook nog omgezet moeten worden naar prettig leesbare blogberichten? Het is heel verklaarbaar dat bloggen bij een ondernemer niet hoog op de agenda staat. Toch is het verstandig om ermee te beginnen, daarom kun je aanspraak maken op onze blogmanagement service. Speciaal in het leven geroepen voor de ondernemer met weinig tijd, omdat het opzetten van een blog zakelijk gezien vele voordelen oplevert.

Voor wie is bloggen geschikt?

  • Freelancers
  • MKB bedrijven
  • Webwinkeliers
  • Multinationals
  • Autodidacten
  • Hobbyisten

Kortom, eigenlijk wordt elke website beter van doelgroepgericht blogmanagement. Maar dat niet alleen: verschillende huismoeders zijn zelfstandig een blogwebsite begonnen en zij genereren inmiddels een volledig maandinkomen door het regelmatig publiceren van blogs. Dit fenomeen is begonnen in Amerika, maar wordt ook al gesignaleerd in Nederland. Hoe deze vrouwen dat doen? Neem contact met ons op, dan vertellen wij je meer over de ins en outs van geld verdienen met jouw blog.

Waar een blog aan moet voldoen

Het schrijven van een blog is kunst. Er zijn vele voordelen te behalen met bloggen, maar dan moet een blog wel de juiste invulling krijgen, zodat deze voordelen ook daadwerkelijk gerealiseerd kunnen worden. Maar wat is de juiste invulling en waar moet een goed blogbericht eigenlijk allemaal aan voldoen?

  • Een blog is zoekmachinevriendelijk met een goede URL en passende tags
  • Een blog is een uniek geschreven tekst met een relevant onderwerp
  • Een blog is gericht op de doelgroep van de website waarop het wordt geplaatst
  • Een blog met interessante content zorgt voor waardevolle backlinks
  • Een blog linkt intern naar andere eerder geschreven (en relevante) blogberichten
  • Een blog heeft een duidelijke, overzichtelijke opmaak – geen lappen tekst die afschrikken
  • Een blog wordt ook wel eens geschreven door gastbloggers, bijvoorbeeld experts op een bepaald vakgebied, voor het uitwisselen van boeiende informatie
  • Een blog met een prikkelende inhoud roept reacties op, schroom niet om op deze reacties te reageren; moedig interactie juist aan
  • Een blog wordt na publicatie overal verspreid: Facebook, Twitter, LinkedIn, enzovoorts

Deze zaken en meer worden door onze tekstschrijvers meegenomen bij het schrijven van jouw blogberichten. Vertel waar je het graag over wilt hebben, op welke zoekwoorden (zowel short als long tail) je met jouw blog gevonden wilt worden en welke actualiteiten van belang zijn, dan gaan wij voor je aan de slag.

Ghostblogging, wat is het?

Als je je concurrentie altijd een stapje voor wil blijven, is het bijhouden van een interessante blog een absolute must. Om een constante stroom van nieuwe, voor jouw doelgroep interessante blogberichten te garanderen is het inschakelen van een ghostblogger uitermate geschikt. Een ghostblogger is een tekstschrijver die jouw blog onderhoudt. Onze schrijvers maken content waar je bij publicatie jouw eigen naam boven zet. Zo lijkt het alsof jij de blogberichten zelf schrijft, terwijl je eigenlijk alleen maar aan ons hoeft door te geven wat je met jouw blog wilt bereiken. Wij vullen de rest voor je in.

Blogmanagement nodig?

Naam*

E-mailadres*

Telefoonnummer*

Onderwerp

Bericht

Wat bloggen doet voor jouw bedrijf

Een blog wordt voornamelijk gelezen om iets te leren. En voor het plezier. Omdat een blog iets weg heeft van een conversatie met een verre vriend. Belangrijk is dus de onderwerpkeuze. Wat vind jouw achterban interessant? Voor welke informatie blijven ze bij je terugkomen? Hoe meer je blogberichten aansluiten bij de doelgroep, hoe beter ze worden gelezen en hoe vaker jouw website als favoriet wordt opgeslagen.

Iedereen wordt vrolijk van professioneel blogmanagement, want:

  • Waardevolle informatie creëert vertrouwen
  • Vertrouwen leidt tot reciprociteit
  • Reciprociteit zorgt voor meer directe sales
  • En meer sales stemt over het algemeen vrolijk

Bloggen: voor wie en waarover?

Een blogreeks verschilt doorgaans per initiatiefnemer van inhoud en karakter. In een blog kun je bijvoorbeeld meer inzicht geven in jouw bedrijf, visie en missie. Denk aan de bedrijfsstructuur, het beschrijven van lopende en afgeronde opdrachten, of laat je medewerkers eens aan het woord. Je kunt er ook voor kiezen om in elk blogbericht een tipje van de sluier op te richten wat betreft jouw expertise. Zo profileer je jezelf automatisch als een autoriteit binnen jouw vakgebied.

Laat bloggen aan ons over

Wij kunnen voor jou bloggen, maar jij blijft uiteraard degene met de expertise. Het enige wat onze tekstschrijvers doen is deze expertise vertalen naar goed leesbare, SEO vriendelijke blogberichten. Wij maken van ieder blog een feestje van informatie en inspiratie, daarvoor neem je contact met ons op.