Iedere tekstopdracht onder strenge redactie
Elke opgeleverde tekst gaat langs onze eindredactie, omdat een opdracht pas slaagt als jij blij bent met het resultaat. Er moet kwaliteit opgeleverd worden, omdat we alleen tot een goed eindresultaat komen als we aan jouw verwachtingen voldoen. Het is dus bovenal van belang om precies te weten wat het doel is van je tekst.
Wil je teksten die de doelgroep informeren? Of wil je ze juist tot actie over laten gaan? In welke vorm wil je het gieten? Wil je informeren in een nieuwsbrief of met een wekelijks geüpdatet blog? En wil je dat bezoekers converteren op je website, je sociale kanalen of juist op een specifieke landingspagina?
Voor elke opdracht een passende schrijver
Pas als er sprake is van een concrete tekstklus, schakelt de redactie een tekstschrijver in. Een financieel informatief blog schrijven is namelijk heel andere koek dan gezondheidsartikelen voor een printmagazine. Of het redigeren van een boek. Daar hoort een andere schrijver – of een redacteur – bij. Waar de een met gemak honderd productbeschrijvingen uit zijn toetsenbord rammelt, schrijft een ander prikkelende, informatieve vakartikelen of is gespecialiseerd in tekst op conversiepagina’s. Vanwege deze diversiteit aan tekstkwaliteit in ons netwerk kan de redactie altijd een passende schrijver aan jouw opdracht koppelen.
Redactiewerk: meedenken en concreet maken
Wij stellen jouw doel centraal, denken met je mee en kaderen je opdracht. Ook als je er zelf nog niet over hebt nagedacht. Bel dan gewoon eens vrijblijvend naar de redactie, omdat je bijvoorbeeld graag beter online gevonden wilt worden. Tijdens zo’n gesprek inventariseren we een aantal zaken:
- Jouw doelstelling;
- De branche waarin je actief bent;
- En je persoonlijke stijl en voorkeuren.
We kijken ook meteen even mee naar je huidige online zichtbaarheid. Aan de hand van jouw informatie zien wij meteen waar kansen liggen en contentmogelijkheden zijn. Denk maar eens aan:
- Zoekmachinevriendelijke webteksten schrijven;
- Of alleen het SEO-proof maken van je huidige tekst;
- Het uitbrengen en optimaliseren van je maandelijkse nieuwsbrief;
- Het beheren van je sociale media accounts;
- Blogmanagement, compleet met zoekwoordenanalyse.
Onder redactie betekent ook eindredactie
Eindredactie hoort er altijd bij, nog afgezien van de standaard correctieronde. Je kunt ervan uitgaan dat ieder opleverdocument door minstens twee paar ogen wordt bekeken, gelezen en beoordeeld.
Op het moment van eindredactie kijken we uiteraard naar stijl, opbouw, uniformiteit, spelling en grammatica. Maar dat wil nog niet zeggen dat de tekstschrijver de opdracht goed heeft uitgevoerd. Daarom let de eindredactie ook op andere zaken, zoals checken of het SEO-technisch klopt, of een tekst voldoende overtuigt en bezoekers aanzet tot actie, en of de tone of voice aansluit bij de doelgroep.
Kortom, wil jij zoveel mogelijk winst uit je woorden halen en er zo min mogelijk voor hoeven doen? Bel dan eens naar de redactie van Schrijversplaza, omdat wij met je meedenken.