Facebook LinkedIn Twitter

Webshops vallen meer op met unieke productteksten

webshop-unieke-productteksten

Laat je webshop opvallen met unieke productteksten

Het is steeds eenvoudiger om een webshop te starten. Maar het blijft een uitdaging om voldoende bezoekers naar je online winkel te halen. Er zijn steeds meer concurrenten, waardoor het lastiger is om op te vallen tussen de zoekresultaten. Hoe krijg je dan toch meer potentiële klanten naar jouw webwinkel?

Tip 1 - Wees uniek

Veel webwinkels hebben een strategie uitgedacht en weten goed waarin zij uniek zijn. Maar het is opvallend dat veel productomschrijvingen niet uniek zijn. Diverse webshops nemen de tekst klakkeloos over van de leverancier. Begrijpelijk als er veel producten tegelijk worden toegevoegd. Maar vaak worden de teksten nooit meer aangepast. Dat wordt pijnlijk duidelijk bij deze heggenschaar, en deze heggenschaar en nog eens precies dezelfde tekst voor deze heggenschaar. Met zoveel identieke informatie vallen deze webshops niet op in de zoekmachineresultaten.

Tip 2 - Informatie bevestigt de keuze

Hoe duurder het artikel, hoe meer details en voordelen een klant wil zien. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor kleding. De klant wil drie dingen weten: hoe ziet het eruit, wat kost het en is het iets voor mij? Deze webshop geeft antwoord op de basisvragen met een duidelijke foto, prijs en productspecificaties. Maar webwinkels die een stapje extra zetten, vertellen hun bezoeker ook de voordelen van het product.

Een mooi voorbeeld hiervan is deze webwinkel. Hier krijgt de klant niet alleen een beschrijving van de jurk, maar ook advies om er een bepaalde kleur pumps of sieraden bij te dragen. Dankzij het maatadvies kan een klant zich goed voorstellen hoe de jurk op haar eigen lijf zal vallen. Deze extra informatie bevestigt de klant in haar keuze, waardoor de kans op verkoop stijgt.

Tip 3 - 'Sesam, open u'

'Sesam, open u', waren de legendarische woorden waarmee Ali Baba de grot van de veertig rovers opende in het sprookje. Weet jij precies met welke woorden de deuren naar jouw online winkel openen? Zorg dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Neem de tijd om producten de juiste tags mee te geven, zodat ze goed gevonden worden in de zoekfunctie op je website. Gebruik deze informatie ook om erachter te komen welke termen jouw bezoeker veel gebruikt. Verwerk deze termen goed in de tekst en maak slim gebruik van synoniemen. Dat zorgt ervoor dat producten niet alleen in de eigen zoekmachine naar voren komen, maar ook in algemene zoekmachines van bijvoorbeeld Google en Bing. Dat vergroot het aantal personen dat jouw webshop bezoekt.

Unieke productteksten laten schrijven

Het kost soms veel tijd om alle productteksten goed te omschrijven. Gelukkig hoef je dat niet allemaal zelf te doen. Onze tekstschrijvers veranderen de standaardteksten van je leverancier in een persoonlijk verhaal dat jouw klanten aanspreekt.

1 reactie

  1. Eva Severs op 4 december 2015 om 9:25 am

    Bedankt voor de tips! Mijn aanpak had weinig effect, maar ik weet nu waar het aan ligt. Ik ga vanaf nu anders te werk.

Laat een reactie achter