Facebook LinkedIn Twitter

7 soorten content voor meer bezoekers op je website

7-soorten-content-voor-meer-bezoekers

7 soorten content voor meer bezoekers op je website

Als je al een lange tijd actief bent in de content marketing, dan weet je hoe frustrerend een writer’s block kan zijn. Je moet nieuw en innovatief materiaal publiceren, maar je hoofd werkt gewoon niet mee. Dit komt vrij vaak voor als je bedenkt dat content marketeers iedere dag een enorme hoeveelheid materiaal produceren met maar één doel in gedachten: interesse opwekken en binding krijgen met hun publiek.

Een content marketing platform is handig om routineklussen mee te automatiseren, maar het heeft zijn beperkingen als het gaat om het genereren van nieuw verkeer naar je website. Vind je het lastig om telkens iets nieuws te bedenken? Als je geen inspiratie hebt voor nieuwe content, kijk dan eens naar deze ideeën om je marketingstrategie nieuw leven in te blazen.

1. Creëer interactieve content voor je volgers

Sites als Buzzfeed en Thrillist zijn het bewijs dat je met behulp van interactieve content heel veel bezoekers van social media naar je website kunt trekken. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijkheidsquizzen, top 10 lijstjes, polls en meer van dit soort berichten. Dankzij de vele online tools heb je geen nieuw content-ontwikkelingsteam nodig om dit soort artikelen te creëren. Heb je een platform voor content marketing? Dan kun je op deze manier succesvol zijn. Heb je dit nog niet? Dan is het tijd om daarin te investeren.

2. Afbeeldingen spreken boekdelen

Visuele afbeeldingen zoals infographics, GIF’s en memes zorgen voor een ongelofelijke hoeveelheid bezoekers, vooral als je ze gebruikt om informatie om te zetten in beelden. Want je kent de uitdrukking: beeld zegt meer dan duizend woorden. Er zijn veel handige tools beschikbaar, dus je hebt geen nieuwe designer nodig om visuele content te maken. Probeer bijvoorbeeld eens Piktochart en Canva om snel een format te ontwikkelen dat direct klaar is voor publicatie. Kies voor memes en GIF’s, want dat zijn momenteel de meest gedeelde media op het web.

3. Interview een professional

Kom je klanten tegemoet door ze een ander perspectief te laten zien, zoals die van een autoriteit in jouw branche. Kies voor een expert, of neem eens een interview af met een bestaande klant. Jouw klanten kunnen op een oprechte en onpartijdige manier de wereld vertellen over hun ervaringen met jouw bedrijf en jouw producten. Invloedrijke partijen in de branche genereren verkeer, omdat ze mensen aantrekken die graag meer willen weten van een expert over een bepaald onderwerp. Dan is het wel zo handig dat jouw website in die behoefte voorziet.

4. Schrijf een recensie of productvergelijking

Zet eens een product uit jouw branche tegenover de aanbiedingen van een concurrent. Benadruk hierbij een bepaald kenmerk van het product dat potentiële klanten zullen herkennen. Je wordt ook een autoriteit in jouw branche door een uitgebreide recensie te schrijven die alle kenmerken van een product behandelt. Durf naast de voordelen ook de nadelen te benoemen. Daardoor krijgt jouw content meer waarde, wat meer klanten naar je website trekt. Je wint hun vertrouwen, bijvoorbeeld met een lijst waar ze op moeten letten als ze een keuze maken voor een bepaald product.

5. Maak een casestudy die laat zien hoe je problemen oplost

Niemand kan beter vertellen hoe goed je bent dan je tevreden klanten. Overweeg daarom een casestudy te maken waarin je hun ervaringen behandelt. Start met hun doelen. Wat wilde jouw klant bereiken? Demonstreer daarna hoe jouw product ervoor zorgde dat deze doelen bereikt werden. Dat kan met tekst of in een video. Het heeft een grote meerwaarde, omdat de connectie tussen jou en je klant heel persoonlijk is. Je werkte namelijk samen met het team van je klant om een probleem op te lossen.

6. Maak een how-to video

Jouw klanten houden ervan om tips te krijgen over hoe ze efficiënter kunnen zijn en problemen op kunnen lossen. How-to video’s helpen hierbij, maar nog beter is dat zulke video’s je neerzetten als een expert in jouw branche en jouw naamsbekendheid vergroten. Zorg bij het maken van instructievideo’s voor content die niet geüpdatet hoeft te worden, zodat het maanden na publicatie nog altijd relevant is.

7. Ontwikkel een lijst met tips en trucs

Lijstjes waarbij een getal in de kop staat zijn erg populair onder je klanten, omdat ze een indicatie geven over hoeveel tijd ze nodig hebben om de content te lezen. Net als how-to video’s kunnen genummerde lijsten uitstekende bronnen voor ze zijn en klanten zijn sneller geneigd informatie te delen die ze waardevol vinden. Jouw content marketing software kan je helpen om uit te vinden welke onderwerpen je kunt behandelen.

Hopelijk starten deze content tips jouw creatieve motor weer op. Houd echter altijd twee basisregels in je achterhoofd: richt je op informatief materiaal en op materiaal dat mensen meteen willen delen. Vervolgens kun je wellicht wat variatie in deze zeven ideeën aanbrengen om je doelgroep hongerig te maken naar meer.

Heeft één van deze tips geholpen toen je last had van een writer’s block? We horen het graag.